سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، یکی از دو [نوع] خویشاوندی است[ : خویشاوندی سببی و نَسَبی] . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :1
کل بازدید :40727
تعداد کل یاداشته ها : 25
102/12/29
10:4 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
نادر سلامت[37]
حضرت رسول صلی الله علیه و آله مروی است که: «هیچ بنده ای از امت من نیست که ملاطفت کند با برادر مؤمن خود، به نوعی از ملاطفت، مگر اینکه خدا از خدمه بهشت خدمتکار از برای او قرار می فرماید»

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

 

مژده به شهروندان مراغه ای

 

 


ستاد شهروند الکترونیک شهرداری  مراغه در راستای ایجاد شهر الکترونیک و شهروندان الکترونیک وانجام خدمات الکترونیک رایگان در نقاط مختلف شهر ، در فاز اول پارک صوفی چای  واقع در میدان شهرداری را بزودی مجهز به اینترنت بیسیم    (Wifi)  خواهد کرد .

شهروندان مراغه ای بزودی می‌توانند از طریق لپ‌تاپ و یا گوشی تلفن همراه خود که دارای قابلیت ارتباط بی‌سیم باشد، در محدوده پارک از اینترنت به صورت رایگان استفاده نمایند .

 


  
  

صفحه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان

جزء اول تا سی ام قرآن کریم

به انضمام دعای هر روز ماه مبارک رمضان

http://bmi.ir/Fa/DynamicPage.aspx?id=87


92/4/20::: 10:27 ص
نظر()
  
  

 

شرح وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر

تا زمانی که وظیفه شورای شهر را ندانیم ، نمی توانیم در رابطه با عملکرد آن قضاوت کنیم. پس بهتر است اول با وظائف شورا آشنا شویم و بعد .....

طبق ماده 71 قانون و آیین نامه تشکیلات شوراهای اسلامی

الف:وظایف تصویبی
ب: وظایف نظارتی
ج: وظایف قانون گذاری و سیاست گذاری
د: وظایف برنامه ای

1- انتخاب شهردار برای مدت چهار سال

تبصره 1: شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید

تبصره 2 : شهردار نمی تواند همزمان عضو شورای اسلامی شهر باشد.

تبصره 3 : نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر ومراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر وحکم وزیر کشور ودر سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد.

تبصره 4 : دوره خدمت شهردار در موارد زیر خاتمه می پذیرد :

الف : استعفای کتبی با تصویب شورا

ب: برکناری توسط شورای شهر با رعایت مقررات قانونی

ج: تعلیق طبق مقررات قانونی

د : فقدان هریک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر 

2- بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسائیهای اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی ، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه ها ، جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط.

_ نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد. 

3- همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان

4- برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی ،اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ،آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاههای ذیربط. 

5- تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی ، ورزشی وفرهنگی با هماهنگی دستگاههای ذیربط. 

6- اقدام در خصوص تشکیل انجمنها و نهاد های اجتماعی ،امدادی ، ارشادی و تاسیس تعاونیهای تولید و توزیع و مصرف ، نیز انجام آمارگیری ، تحقیقات محلی و توزیع ارزاق عمومی با توافق دستگاههای ذیربط. 

7- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارائیهای نقدی جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونه ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد. 

8- تصویب آیین نامه پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعملهای وزارت کشور. 

9- تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود و انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه ای از آن به وزارت کشور . 

10-همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر با رعایت طرحهای هادی و جامع شهرسازی پس از تهیه آن توسط شهرداری با تایید وزارت کشور ووزارت مسکن وشهرسازی. 

11- تصویب بودجه ، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر.

تبصره : کلیه درآمدهای شهرداری به حسابهایی که با تایید شورای اسلامی شهر در بانکها افتتاح می شود واریز و طبق قانون مربوطه هزینه خواهد شد.

12- تصویب وامهای پیشنهادی شهرداری پس از بررسی دقیق نسبت به مبلغ مدت و میزان کارمزد. 

13- تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید ، فروش ، مقاطعه ، اجاره و استیجاری ، که به نام شهر و شهرداری صورت پذیرد با در نظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.

تبصره : به منظور تسریع در پیشرفت امور شهرداری ، شورا می تواند اختیار نصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید. 

14- تصویب اساسنامه موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با تایید و موافقت وزارت کشور. 

15- تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن با در نظر گرفتن سیاست عمومی دولت که از سوی وزارت کشور اعلام می شود. 

16- نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری. 

17- نظارت بر امور بهداشت شهر. 

18- نظارت بر امور تماشاخانه ها ، سینماها و دیگر اماکن عمومی که توسط بخش خصوصی تعاونی و یا دولتی اداره می‌شود . 

19- وضع تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب ، نظافت و بهداشت این قبیل موسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتش سوزی و مانند آن. 

20- تصویب مقررات لازم جهت اراضی غیر محصور شهری از نظر بهداشت و آسایش عمومی و عمران وزیبایی شهر. 

21- نظارت بر ایجاد گورستان غسالخانه و تهیه وسایل حمل اموات مطابق با اصول بهداشت و توسعه شهر. 

22- وضع مقررات و نظارت بر حفر مجاری و مسیر های تاسیسات شهری . 

23- نظارت بر اجرای طرحهای مربوطه به ایجاد و توسعه معابر ، خیابانها ، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه. 

24- تصویب نامگذاری معابر ، میادین ، خیابانها ، کوچه وکوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها. 

25- تصویب مقررات لازم به پیشنهاد شهرداری جهت نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوع نوشته و آگهی و تابلو برروی دیوارهای شهری با رعایت مقررات موضوعه وانتشار آن برای عموم. 

26- تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمانهای وابسته به آن با رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداریها . 

27- تصویب نرخه کرایه وسایل نقلیه درون شهری. 

28- وضع مقررات مربوط به ایجاد و اداره میدانهای عمومی توسط شهرداری ، برای خرید و فروش ما یحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه. 

29- وضع مقررات لازم در مورد تشریک مساعی شهرداری با ادارات و بنگاههای ذیربط ، برای دایر کردن نمایشگاههای کشاورزی ، هنری، بازرگانی و  غیره

تبصره 1- در کلیه قوانین و مقرراتی که انجمن شهر عهده دار وظایفی بوده است شورای اسلامی شهر با رعایت مقررات این قانون بعد از یک سال از تاریخ تصویب جانشین انجمن شهر خواهد بود .
تبصره 2- وزارت خانه ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است موظف اند در طول مدت یک سال مذکور در تبصره فوق با بررسی قوانین و مقررات مربوط به خود هر کجا نامی از انجمن شهر سابق آمده و وظایفی را به آن محول نموده است جهت اصلاح اینگونه موارد لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

30-  نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمانها ، موسسات ، شرکتهای وابسته و تابعه شهرداری و حفظ سرمایه ، دارایی ها ، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری ، و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و |یگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی

تبصره - کلیه پرداختهای شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذی حساب یا قائم مقام آنان که مورد تآئید شورا یشهر باشند برسد.

31-  شورا موظف است در پایان هر سال مالی صورت بودجه و هزینه خود را جهت اطلاع عموم منتشر نماید و نسخه ای از آن را جهت بررسی  به شورایشهرستا ن و استا ن ارسال کند.

32- واحدهای شهرستانی کلیه سازمانها و موسسات دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را بر عهده دارند ، موظفند برنامه سالانه خود را  در خصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شورا ارائه نمایند.

33- همکاری با شورای تآمین شهرستان در حدود قوانین و مقررات

34- بررسی و تآئید طرحهای هادی و جامع شهرسازی و تفصیلی و حریم و محدوده قانونی شهرها پس از ارائه آن توسط شهرداری و ارسال به مراجع ذی ربط قانونی جهت تصویب نهایی

 

 


92/3/6::: 2:4 ع
نظر()
  
  

نادر سلامت

شهروندان محترمی که تاکنون موفق به شرکت در آزمون پایان دوره شهروندالکترونیک نشده اند ، می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://exam.ulc.ir نسبت به ثبت نام اقدام نموده و پس از قبولی در آزمون در همین سایت ، از قسمت درخواست صدور مدرک ، مدرک خود را درخواست نمایند .

موفقیت شما مسلما ً آرزوی ماست

صفحه پایین نمونه صفحه ثبت نام می باشد

نمونه صفحه ثبت نام آزمون شهروند الکترونیک


92/1/28::: 12:28 ع
نظر()
  
  


جناب آقای مهندس حسین شیری

 

 

* دوره ی کارشناسی ارشد برنامه ریزی

* مدیر روابط عمومی شهرداری مراغه

*پرسنل سابق اداره گاز ناحیه مراغه

* عضو هیئت مدیره سازمان مردم نهاد همای سبز  ( NGO ) مراغه

* کارمند سابق اداره پست تهران بزرگ

* عضو کمیته برنامه ریزی شورای استان

 

حسین شیری


92/1/20::: 8:21 ع
نظر()
  
  

با سلام

شهروندان محترمی که برایشان پیامک شرکت در آزمون ارسال شده و یا از طریق مراجعه حضوری نسبت به ثبت نام آزمون سراسری در روزهای 29-30-و31 شهریور اقدام نموده اند می بایستی تا روز 91/07/2 یک برگ کپی کارت ملی و یک قطعه عکس 4*3 به دفتر ستاد مرکزی واقع در : میدان شهرداری روبروی آپارتمان رحمانی تحویل نمایند .

ضمنا وقت آزمون تا ساعت 17 ( 5 بعد از ظهر ) سه روز آزمون خواهد بود و دانشپذیران محترم در مدت زمان آزمون فقط 40 دقیقه وقت دارند تا به 40 سوال آزمون پاسخ بدهند .


91/6/29::: 10:48 ص
نظر()
  
  

دفتر ستاد مرکزی شهروند الکترونیک مراغه در راستای حمایت و خدمت به شهروندان الکترونیک نتایج کلیه آزمون های دانشگاهی ، علمی و سایر آزمونهای ایشان را بطور رایگان اعلام می نماید .

شهروندان الکترونیک و همچنین دانشپذیران رده های تخصصی می توانند از طریق تلفن و اعلام شماره شناسه شهروندی از نتایج آزمونهای خود مطلع شوند .

با تشکر

مسئول شهروند الکترونیک مراغه


91/6/19::: 1:0 ع
نظر()
  
  

سری جدید مدارک رسمی و عکسدار از دانشگاه تهران شهروندان مراغه طبق لیست در جدول ذیل به اطلاع شهروندان عزیز می رسد .

انتظار می رود شهروندان محترم در اسرع وقت در ساعات اداری نسبت به دریافت گواهی های خود اقدام نمایند.

درصورت عدم دریافت لیست لطفا به وبلاگ پرشین گیگ مراجعه نمایید


  
  

سری جدید گواهی اتمام دوره شهروندان مراغه طبق لیست در جدول ذیل به اطلاع شهروندان عزیز می رسد .

انتظار می رود شهروندان محترم در اسرع وقت در ساعات اداری نسبت به دریافت گواهی های خود اقدام نمایند.

درصورت عدم دریافت فایل به وبلاگ پرشین گیگ مراجعه نمایید


  
  

ستاد شهروند الکترونیک مراغه به آدرس قبلی خود واقع در :

مراغه - میدان شهرداری - روبروی آپارتمان رحمانی - ساختمان مرکزی شهروند الکترونیک انتقال یافت .


91/5/2::: 1:22 ع
نظر()
  
  
   1   2      >